Welkom op de blog omtrent studentgecentreerd leren. Onderstaande linkjes verwijzen naar verschillende literatuur. Het VESit model is de werkvorm die we hebben gebruikt in de workshop op maandag 13-2-2017. Reacties of opmerkingen kunnen onder aan de pagina worden geschreven.
Advies over studentgecentreerd leren – Vlaamse onderwijsraad
R.M. Felder and R. Brent – Active Learning An Introduction
Putting students on the path to learning – The case for fully-guided instruction
VESIt model-didactiek van praktijkrelevant opleiden- Korthagen
Klik hier voor de afbeelding omtrent studentgecentreerd leren
[:en]Welkom op de blog omtrent studentgecentreerd leren. Onderstaande linkjes verwijzen naar verschillende literatuur. Het VESit model is de werkvorm die we hebben gebruikt in de workshop op maandag 13-2-2017. Reacties of opmerkingen kunnen onder aan de pagina worden geschreven.
Advies over studentgecentreerd leren – Vlaamse onderwijsraad
R.M. Felder and R. Brent – Active Learning An Introduction
Putting students on the path to learning – The case for fully-guided instruction
VESIt model-didactiek van praktijkrelevant opleiden- Korthagen
Klik hier voor de afbeelding omtrent studentgecentreerd leren
[:]
Ik vond het een nuttige bijeenkomst. Ik hoop dat iedereen voor de volgende bijeenkomst een leeractiviteit heeft uitgeprobeerd om deze vervolgens te delen.
We gaan het proberen.
8 Things To Look For In Today’s Classroom
http://www.teachthought.com/the-future-of-learning/8-things-look-todays-classroom/?utm_content=buffer1711b&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer
7 Time-Saving Strategies For Teachers That Put Students First
http://www.teachthought.com/pedagogy/7-time-saving-strategies-teachers-put-students-first/
Studentgecentreerd leren graag, maar let wel op het volgende https://teachinghow2s.com/?dl=fully-guided-instr
Studentgecentreerd is voor experts en novices heel verschillend (Zie bron: Putting students on the path to learning)
Leren door connecticisme
http://teachthought.com/the-future-of-learning/trends-shifts/past-time-education-3-0/
Een hoop bronnen, zelf een keuze maken welke voor mij werkt? Of is er een handige bron om mee te starten. Kortom een ‘beginners’ bron?
Hoi Henk, Misschien gewoon niet te moeilijk denken en de graphic van de bijeenkomst pakken. Pik er iets uit dat je wilt proberen en ga gewoon aan de slag. We starten medio april ook met de BDB, waar je boeken voor krijgt. De docent als coach in het hoger onderwijs is er één van. De boeken komen volgende week binnen. Met teveel verschillende dingen tegelijk starten is misschien wat verwarrend. Keep it simple 🙂
Deze week probeer ik gedifferentieerde opdrachten in te zetten. Ben benieuwd
Ik ook. Hoe is het gegaan???? Wat waren de effecten? Waar liep je tegenaan, wat lukte goed?
Gisteren succesvolle bijeenkomst met jaar 1 en 2 m.b.t. studentgecentreerd leren. Foto is toegevoegd aan blog